Produkterne fra Cellularline 
er af super kvalitet og har en fejlprocent på under 0,5. 
Alle Lightning produkter er Apple certificerede

Hjælp til reklamationer
på mobiltelefon-udstyr

 

Det vi ofte oplever i Teknisk Support, når vi modtager opladerer og kabler retur til test er, at de rent faktisk virker.

Det er helt naturligt, at det kan være svært en travl dag i butikken at gennemskue den tekniske udfordring med en oplader - endsige have mulighed for at teste produktet.

Vi har derfor udarbejdet denne FAQ, som du kan hente inspiration i, - hvis du har en kunde, der kommer retur og hævder, at tilbehøret ikke virker.

Med ganske få spørgsmål, vil du hurtigt kunne afhjælpe de mest almindelige situationer.

Min kunde siger: Min telefon siger, at kabel / oplader er uoriginal!


Hvis en iPhone kommer frem med beskeden:

"Dette kabel eller tilbehør er ikke godkendt og virker muligvis ikke med denne iPhone" når man benytter sit Cellularline Lightning produkt, så er det fordi Apple netop har foretaget en IOS opdatering, som den godkendte chip i selve stikket endnu ikke har registreret.

Derfor – tag kabel eller oplader ud af din iPhone – og derefter ud af strømstikket. Sæt derefter opladeren i strømstikket igen - samt kobbel kablet eller oplader til din iPhone igen.
Nu vil tilbehøret have registreret opdateringen – og det virker igen. 

Alle Cellularline Lightning produkter er Apple certificerede.

 

Min kunde siger: Den lugter brændt!

Dette er ofte i forbindelse med biladaptere eller bilopladere, når kunden siger dette.

Nede i cigarettænderen bliver der sjældent gjort rent, der kan nemt ligge brødkrummer, nullermænd eller andet skidt. Når opladeren kommer i kontakt med dette snavs, - opstår en brændt lugt. 
Bed derfor venligt din kunde tjekke om cigarettænder er ren – evt. med et kraftigt pust ned i cigarstikket.

Af hensyn til sikkerhed kan Cellularline opladeren slå fra, hvis der er en sikkerhedsrisiko.

 

Min kunde siger: Adapteren / Bilopladeren virker ikke!

Nede i cigarettænderen kan ligge brødkrummer, nullermænd eller andet skidt.  Bed derfor venligt din kunde om at kontrollere, om cigarettænderen er ren. 

Hvis der sidder en masse skidt dernede og blokerer for forbindelsen er der flere løsninger, - kunden kan rokke adapteren / bilopladeren lidt frem og tilbage for at få forbindelse.
Alternativt give cigartænderen et hårdt pust for at blæse skidtet ud – eller bede ham fjerne skidtet med spidsen af en papirclips eller en anden spids genstand.

 

Min kunde siger: Opladeren hopper ud!

Din kunde fortæller, at forbindelsen slår til og fra under opladningen – eller at de skal rykke i stikket og holde den i en bestemt vinkel, for at den vil oplade.

Løsning:
I telefonens opladerstik samler sig ofte en masse skidt fra tasker, jakkelommer og lignende. 
Hvis dette skidt blokerer for opladeren og forhindrer den i at connecte til telefonens komponenter i selve opladerstikket. Så vil opladningen helt udeblive, eller opladningen vil blive ustabil og slå til og fra.

I et rent opladerstik ser man en lys bagvæg – samt nogle små komponenter. Hvis der er skidt derinde, 
- er den sort, og man kan ikke se komponenter og bagvæg.

Hvis der sidder en masse skidt og blokerer for forbindelsen, kan du bede kunden rokke stikket forsigtigt frem og tilbage for at få forbindelse til igen.
Alternativt give opladerstikket et hårdt pust for at blæse skidtet ud – eller foreslå kunden at fjerne skidtet med spidsen af en papirclips eller en anden spids genstand.

 

Min kunde siger: Jeg troede, det var til iPhone!

Mange forbrugere ved faktisk ikke hvilket kabel eller oplader, de skal bruge. 
En god huskeregel er, de fleste sorte kabler og opladere er til Android telefoner ”Micro USB eller USB-C” og de hvide kabler/opladere er til iPhone/iPad. 

Har man tid, kan man derfor med fordel og som service for kunden høre, hvilken telefon de køber kablet til. 
Desuden en fordel for alle, da tilbehøret ikke kan byttes, hvis emballagen er brudt.

 

Om opladning af mobiltelefoner

 

Nye telefoner kommer ind på markedet

Opladning bliver mere og mere kompliceret – særligt hvis man ikke har iPhone/lightning

Hvordan vælger man rigtigt?

Her følger beskrivelse af opladningstyperne i dag:

  

Standard opladning:

En udgangseffekt på 5W svarer til almindelig standardopladning. 

 

Hurtig opladning / Fast charge:

Universal teknologi som fungerer med de fleste nye mobiltelefoner.
En udgangseffekt på 10W reducerer ladetiden med op til 30%.
F.eks. på APPLE telefoner (iPhone)
Alle Cellularline Lightning produkter er Apple certificerede!

 

Adaptiv teknologi / Quick charge:

Optimal opladning af din SAMSUNG telefon.
Lader med en styrke på op til 15W.
Den adaptive teknologi justerer ladestyrken afhængig af model og afslutter opladningen, så snart mobiltelefonen er fuldt opladet.

 

Qualcomm 3.0 / Quick charge:

Qualcomm 3.0 understøtter bl.a. HUAWEI og et udvalg af andre producenter.
Med en udgangseffekt på op til 18W kan Qualcomm teknologien reduceres ladetiden med op til 75%.
Teknologien sørger for, at telefonen oplades så effektivt som muligt. 


Bemærk:
Hurtig-ladere fungerer også på enheder, der ikke understøtter den øgede ladestyrke. Laderen justerer selv effekten, afhængig af hvilken enhed, der oplades.

 

 

Opladning af iPad/tablets


Her skal du være opmærksom på at produktet skal være på min. 2A (2 ampere).